Com Hem lanserar mobiltelefoni

22 januari, 2019

Com Hem utökar sitt kunderbjudande med mobiltelefoni och kan nu uppfylla kundernas totala behov av uppkoppling, både i och utanför hemmet. Den 17 januari smygstartade försäljningen via Com Hems kundtjänst och under första kvartalet 2019 lanseras tjänsten brett över Sverige med kampanjen ”Com Hem till mobiltelefoni”.

Com Hem inleder det nya året med att lansera mobiltelefoni vid sidan av sitt bredband- och tv-erbjudande. Som en del av Tele2-koncernen nyttjar Com Hem Tele2s rikstäckande nät som når 99,9 procent av Sveriges befolkning. Det innebär att Com Hems kunder fullt ut kommer kunna nyttja möjligheterna med uppkoppling både i och utanför hemmet, allt samlat på en och samma faktura.

”Startskottet har gått för Tele2s och Com Hems gemensamma resa. Tack vare Tele2s rikstäckande nät kan Com Hem positionera sig väl på telekommarknaden och erbjuda kunderna uppkoppling i världsklass. Mobiltelefoni fulländar Com Hems erbjudande och gör så att kunden får tillgång till uppkoppling var de än befinner sig. Vi är dessutom först i Sverige med att samla kundens bredband-, tv- och mobiltjänster på en faktura”, säger Samuel Skott, chef för konsumentmarknaden på Tele2-koncernen.

Com Hem har smygstartat försäljningen av mobiltelefoni via kundtjänst och den stora lanseringskampanjen ”Com Hem till mobiltelefoni” inleds under första kvartalet 2019. Mer information följer.

För ytterligare information kontakta:              
Media
Louise Ekman, Head of B2C Communications, Tele2
Tel: +46 70 5222 117
louise.ekman@tele2.com 

Investerare 
Erik Strandin Pers, Head of Investor Relations, Tele2 AB
Tel: +46 733 41 41 88
erik.pers@tele2.com